Anima Musicæ Kamarazenekar

– the Soul of Music . . .

+36 70 774 2412

 

Sajtóvisszhang

 

2020. augusztus 6. | 68. Ljubljanai Fesztivál (szólista: G. Horváth László)

3E9C2216-8198-4770-B2C5-35EDCE57BAEE.jpeg
Tíz év közös zenélésük során nemcsak a nemzetközi koncertéletben szereztek hírnevet, hanem a javukra is vált a közös munka. Zenélésük összhangot mutatott, majdnem a tökéletességig egybeforrt, lágy volt, az összes vonós hangszer melegen szólt, minden szekció előadásmódja át volt szőve az apró részletek és a hangzás szépsége iránti érzékkel.
— Marijan Zlobec ford.: Mukics Dusán | 68. Ljubljanai Fesztivál - kritika 2020 aug. 6.

Dohnányi és Csajkovszkij Vonósszerenádjai CD kapcsán.

IMG_4186.jpg
...Örvendetes, hogy az Anima Musicae tagjainak abszolút „hozzáférhető” a mű. Számukra nem okoznak nehézséget a technikai kihívások, képesek a tételek különböző karaktereit, mi több, a darab lelkét megmutatni....
— Kovács Ilona - Gramofon 2019. szeptember
 
 

2018. július 23. Fesztiválakadémia (Schnittke: Concerto grosso)

muzsika 2018.9.png
(...) A hattételes mű élményszerűen szólalt meg: Mintz és Kelemen érzékelhetően nagy kedvvel és érzékenységgel alkalmazkodott egymáshoz, Dinyés virtuózként remekelt, s a klasszissá érő zenekar is egyenrangú partnerüknek bizonyult. Az eredmény a mű elsőrendű kvalitásait megmutató, katartikus hatású produkció volt.
— Malina János - Muzsika, 2018. szeptember

2017 december 7. - K11 (Horváth Balázs)

muzsika 2018.1.jpg
Az Anima Musicae és a THReNSeMBle gyüttműködésében megvalósuló előadás élvezetes és hű képet adott a zeneszerző kiemelkedő és fontos darabjáról.
— Molnár Szabolcs - Muzsika 2018 január

2015. szeptember 4. - Újvidéki Nyári Koncertsorozat

thumb.jpg
A hangverseny záró számaként az Anima Musicae Kamarazenekar tagjai a híres magyar zeneszerző, Dohnányi Ernő öttételes, op. 10-es számozású Szerenádját adták elő Dmitry Sitkovetsky hangszerelésében. Az 1902-ben keletkezett mű innovatív módon egyesíti magában az érett romantizmus stílusjegyeit az ősi magyar folklór dallamaival, amelyekért Dohnányi valósággal rajongott. A végeredmény egy technikailag és művészileg igényes, csöppet sem könnyű, pregnáns ritmusokban bővelkedő pazar remekmű, amelyben gyakran és hirtelen változnak a zene által varázsolt hangulatok. Kitűnő választás volt ez a koncert megkoronázásához, hisz az Anima Musicae Kamarazenekar tagjai megcsillogtathatták, milyen magas színvonalú együttest volt szerencsénk vendégül látni.
— Dnevnik, 2015. szeptember 06. -fordította: Kálmándi Zita
 
 

2013. november 30. - Óbudai Társaskör

playliszt logo.png
...az együttes Sosztakovics Kamaraszimfóniájában (Op. 110a, a c-moll vonósnégyes vonószenekari átirata) már ideális hangzásviszonyokat teremtett (18 vonós szólaltatta meg a darabot). De nemcsak az egyenletesen telített, kézben tartott hangzás, hanem az értelmezés magabiztossága és ízlésessége (a darab könnyen túldramatizálttá, nárcisztikusan önsajnálóvá is válhat) is imponáló volt, úgy éreztem, hogy a fiatal zenészek közül már többen is találkoztak a kompozíció eredeti, vonósnégyes formájával. Az est csúcspontja volt.
— Molnár Szabolcs - Playliszt, 2013. 12. 05.

2012.október 26. - Festetics Palota (Baráti Kristóf)

fidelio 2012.10.jpg
Érezhető volt, hogy Mendelssohn d-moll hegedűversenye volt mind a szólista, mind a zenekar számára a “hazai pálya”. Hallható volt, hogy ebben az előadói stílusban érzik otthon magukat, ez az a nyelv, amit legjobban - talán anyanyelvi szinten - beszélnek. Baráti Kristóf életerős hegedűhangja a zenekart rendkívüli módon inspirálta (...) Az előadók fiatalos lendülete és Mendelssohn eme korai remekműve, azt hiszem, jól kiegészítették egymást.”

”Ez a teljesítmény most már bátran összemérhető akár a példaképüknek tartott Liszt Ferenc Kamarazenekarral is.
— Németh Zsombor - Fidelio, 2012. 10. 29.

2012. június 20. - Óbudai Társaskör

fid.JPG
G. Horváth László érzékeny és lendületes irányításával plasztikus gesztusok, friss, célratörő motívumok, feszesen összefogott, elegáns formák rajzolódtak ki Purcell és Britten műveiben, a zenekar méreteihez képest bőségesen adagolt basszussal megtámogatott, áradó hangzás pedig szinte meghökkentő közvetlenséggel idézte fel a példaképként tisztelt Liszt Ferenc Kamarazenekar játékát.
— Rákai Zsuzsanna - Fidelio, 2012. 06. 23.

2012. június 20. - Óbudai Társaskör

rev.PNG
A zenekar szemmel láthatóan lelkes partnere volt a messziről jött szólistának, és minimális eszközzel maximális koncentrációt sugárzó és maximális zenei összhangot és kontrollt megvalósító koncertmesterük és művészeti vezetőjük, G. Horváth László irányítása alatt ebben a darabban eléggé gömbölyű, összecsiszolt hangzást produkáltak, (...)”

” (...) a zenekar kitűnően, élő-sóhajos módon beszélt barokkul, a díszítések magától értetődően hatottak, és ismét tanúi voltunk annak, hogy G. Horváthék nem rutinból játszanak, hogy a dinamikai, artikulációs, hangszínbeli gazdagság fontos számukra, és sok munkát fordítanak kidolgozására.
— Malina János - Revizor, 2012. 07. 02.

2011. június 20. - Óbudai Társaskör

fid20116.JPG
Lelkesülési pillanat” - a XIX. század zenei sajtójában ilyesforma kifejezésekkel körvonalazták a hallgatói elragadtatást, az élmény kiváltotta felhevülést. A nyelv áldott sokértelműségének hála, ezt az archaikus fordulatot azonban így is kibonthatjuk: a pillanat, amikor lelket nyer az előadás. Akárhogy is, az Anima Musicae Kamarazenekar estje mindkét értelmezést bízvást kiérdemelte.
— László Ferenc - Fidelio, 2011. 06. 22.